Mně se nechce vařit… 4 tipy, jak se dobře najíst i tak

0
809
zobrazení
Jak se kvalitně najíst, když se nám nechce vařit? Je to i o přípravě! 4 tipy
Autorem fotografe je Tran Mau Tri Tam

I když si moc ráda udělám dobré jídlo, občas se mi přeci jen stane, že se mi prostě nechce vařit. Typicky přijdu domů pozdě, mám hlad, ale už nemám sílu. Jak to vyřešit? Třeba takhle…

Salát za 3 minuty

Vyplatí se mít vždy v zásobě suroviny na přípravu salátu. To znamená zeleninu a „něco k tomu“. To je v mém případě nejčastěji sýr, tuňák, taky se skvěle hodí vařené vejce, ančovičky, konzervované rybičky… Nebo nějaká vege alternativa. A taky třeba olivy, kapary, bylinky…
Tyhle ingredience bychom vlastně doma měli mít vždycky.

Mého průvodce přípravou salátů najdete na foodnotes, kdybyste potřebovali inspiraci :).

Kvalitní vývar v zásobě

Už několik let se u nás dělá vývar v pomalém hrnci. Je naprosto vynikajicí a téměř bez práce. Vydrží několik dnů v ledničce a pokud ho trochu zredukujeme, můžeme ho i zamrazit. A pak poslouží k rychlé přípravě výtečné polévky, kdykoliv.

A do vývaru to samozřejmě chce něco přidat, tady už se fantazii meze nekladou.

Luštěniny v zásobě

Často mám pocit, že jsou luštěniny pořád tak trochu opomíjené, že se na ně zapomíná.  Dobré už uvařené luštěniny jsou přitom výbornou surovinou pro rychlou přípravu hlavního jídla. Stačí k nim přidat pár dalších surovin a máme hotovo.

Zkusit můžete třeba hummus, čočkovou polévku nebo čočkový salát.

Kuskus

Kuskus je vyroben nejčastěji z pšenice, ale objevuje se i v jiných verzí včetně bezlepkové. Jeho výhodou je, že je připraven skutečně vcukuletu. Dle chuti a obsahu spíže zvolíme další suroviny, které ho doprovodí. Nejčastěji se připravuje naslano, zajímavá je ale i sladká varianta (s oříšky, rozinkami, medem…)

 

Podobných jednoduchých jídel nebo snadno připravitelných surovin je spousta, každém případě je to otázka připravenosti 🙂 A je to i o tom, že se vyplatí mít doma ty správné suroviny.

Komentovat