Jak konečně doma začít cvičit. Návod pro lenochy, jako jsem já.

0
614
zobrazení
Jak konečně začít cvičit? Návod pro lenochy
Autorskou fotografie je HannahWells

Že nějaký ten pohyb všichni potřebujeme, je nad slunce jasné. Co když ale patříte mezi ty, co se k tomu pořád jen odhodlávají a ani naprosto jasné pro-argumenty s vámi nehnou?

Přesně tohle téma jsem docela dlouho řešila. A nakonec vyřešila. A ani to tak nebolelo. Na dalších řádcích předkládám svůj jednoduchý návod, jak se přemoci a konečně se do toho dát.

Proč?

U jakékoliv činnosti, speciálně u té ne dvakrát příjemné, potřebujeme motivaci. Bez motivace těžko budeme něco dělat. I u cvičení to chce najít si nějaký důvod, proč začít. Tady vám pár takových nabízím… Cvičením pomůžeme vyrýsovat postavu. A budeme se cítit lépe, skutečně. Cvičení posiluje imunitní systém. A má taky pozitivní účinky na mozek. Fakt. A nebo si představte sami sebe jako gaučistu za pár (možná ani ne) desítek let. Je možné, že vyjít tři schody bude úkol víc než náročný.

Musím taky říct, že v téhle fázi asi nebude motivace nijak zvlášť silná. Ale zkusit to musíme. Po prvních pár dnech se motivace sama posílí.

Když já nevim co!

Sama vím, že jednou z největších překážek u čehokoliv je to „nevim jak“. Když před námi stojí velký úkol, musíme si ho rozdělit a udělat si jasno v tom, jak a čím ho zdoláme. U cvičení je to totéž. Pro mě třeba jsou rozhodně ideální lehce posilovací cviky doma. Takže jsem začala hledat. Třeba na youtube je ohromné množství videí, z nichž si můžeme vybrat cviky přesně pro nás. Podle zaměření cviků si už dáme dohromady naši sestavu nebo několik sestav a třeba najdeme i kanály, které si oblíbíme. Každopádně tímto krokem vyřešíme otázku, co budeme cvičit.

Pořádně to okouknout

Abychom před začátkem nabrali nějakou jistotu a měli pocit, že už se do toho můžeme pustit, musíme ty cviky dobře okouknout. To znamená pustit si videa třeba několikrát a zaměřit se na to, jak přesně ten cvik vypadá, co k jeho provedení potřebujeme a tak dále. A taky si jednotlivé cviky seřadit za sebou. Některá videa představují cviky jeden za druhým, jiná jsou připravená tak, že s nimi cvičíme zároveň a délka videa odpovídá délce cvičení.

A hurá do akce

Na začátku musíme počítat s tím, že nedáme z fleku 20 kliků. Začínáme proto postupně, zkoušíme různé cviky a postupně přidáváme na obtížnosti.

Nejdůležitější v začátku nejsou ani tak ty cviky samotné, ale spíš jde o to skutečně vydržet a cvičit. Dělat to pravidelně, umět si na to udělat čas a nepodlehnout pokušení to odložit „na zítra“.

Komentovat